– Copii nascuti prematur cu o varsta gestationala de <37saptamani
– Nou-nascuti: 0-28 zile de la nastere
– Sugari: 29 zile-12 luni
– Copii mici: 1-3 ani
– Prescolari: 3-5 ani
– Scolari: 6-9 ani
– Preadolescenti si adolescenti: 10-18 ani
1. Afectiuni ortopedice
• torticolis;v
• deviatii ale membrelor inferioare precum: tal valg, plat-valg, varus-equin, metatarsus adductus, genu-valgum, genu-varum, genu-recurvatum, coxa-vara, coxa-valga;
• asimetrii posturale;
• deviatii ale coloanei vertebrale – scolioza, hipercifoza, hiperlordoza, spate plat;
• traumatice: recuperarea posttraumatica sau postchirurgicala in caz de entorse, luxatii, fracturi;
2. Afectiuni neurologice
• paralizii cerebrale: dipareza, hemipareza,
parapareza spastica, tetrapareza spastica)
• sindrom diston-diskinetic;
• paralizii periferice: paralizia de plex
brahial
• tulburare de coordonare motorie
centrala;
• hidrocefalie;
• macrocranie;
• microcefalie;
• prematuritate;
• tulburari din spectrul autist;
• distrofie musculara;
• amiotrofie spinal etc.
• sindromul hipoton;
• sindromul Down;
• sindromul West;
• sindromul Rett;
• sindromul Prader-Willie;
• sindromul Pallister-Killian etc.
Terapia logopedica are ca scop evaluarea si interventia in vederea recuperarii dificultatilor de vorbire si de limbaj.
Exercitiile si activitatile desfasurate in cadrul terapiei logopedice sunt individualizate si variaza in functie de fiecare tulburare in parte, dar si in functie de varsta, nivelul de dezvoltare in raport cu varsta cronologica si existenta unor alte tulburari sau diagnostice.
In cadrul terapiei logopedice pentru copii, in urma unei evaluari initiale, logopedul va face recomandarile necesare fiecarui caz in parte si va intocmi un plan de lucru personalizat.
Pe baza acestuia se va incepe interventia logopedica care presupune:
Derularea unor activitati si jocuri specifice, individualizate in functie de caz – exercitii de antrenare a aparatului fono-articulator si a respiratiei verbale
In cazul dificultatilor de pronuntie, activitati de modelare si corectare a sunetelor si silabelor deficitare pentru a obtine articularea corecta a acestora
Jocuri pe baza cardurilor cu imagini, cartilor si a altor materiale care pot stimula dezvoltarea limbajului
Exercitii ce au la baza imitatia
La finalul fiecarei sedinte de terapie, logopedul va face recomandarile necesare pentru continuarea terapiei la domiciliu
• Copilul manifesta o intarziere in aparitia si dezvoltarea limbajului (pana la varsta de 2 ani nu au aparut primele cuvinte, la varsta de 3 ani nu leaga 2 cuvinte pentru a forma o propozitie simpla) – Inteligibilitatea vorbirii este redusa
• Apar dificultati de intelegere a cerintelor celor din jur
• In cazul dislexo-disgrafiei (dificultati in achizitia scrisului si cititului)
• Copilul prezinta dificultati de pronuntie dupa varsta de 4 ani (inlocuieste un anumit sunet cu un altul, omite unul sau mai multe sunete, pronunta deficitar unul sau mai multe sunete)
• Apar tulburari in ritmul si fluenta vorbirii (copilul repeta unele sunete, silabe sau chiar cuvinte) – copiilor cu alte tulburari sau diagnostice care presupun afectarea mobilitatii aparatului fono-articulator si dezvoltarea limbajului
• Copiilor cu deficiente motorii sau
psihomotorii
• Copiilor cu intarziere in dezvoltarea
generala
• Copiilor cu tulburări de invatare
• Copiilor cu tulburari din spectrul autist
• Copiilor cu tulburari in dezvoltare pe
fondul diverselor sindroame sau boli
genetice
• Copiilor cu tulburari cronice
• Copiilor cu tulburari de comportament
Terapia ocupationala reprezinta o forma de terapie coordonata de catre un specialist in domeniul psihologiei/ psihopedagogiei speciale care evalueaza dezvoltarea copilului in raport cu varsta cronologica pe diverse arii, identifica resursele existente si dificultatile cu care copilul se confrunta, stabilind un plan de lucru individualizat.
Spre deosebire de kinetoterapie, terapia ocupationala are in vedere planul dezvoltarii psihice, cognitive, psihosociale, iar in plan motor aceasta se axeaza pe antrenarea motricitatii fine (a abilitatilor manuale) necesare in activitatile zilnice.
Scopul central al terapiei ocupationale este deci, redobandirea independentei in activitatile cotidiene, prin stimularea ariilor de dezvoltare deficitare.
Familia este mediul in care copilul petrece cel mai mult timp, in care creste si se dezvolta pas cu pas. Pentru ca mediul familial sa fie unul stimulativ, securizant, este nevoie sa cunoastem si sa intelegem nevoile copilului si de asemenea, sa raspundem acestora intr-un mod adecvat.
Consilierea parentala vine in sprijinul familiei, astfel incat, alaturi de terapeut, parintii sa adreseze intrebari si sa gaseasca solutii la provocarile care pot aparea in viata de zi cu zi, in cresterea si dezvoltarea copilului.
Importanta serviciilor de consiliere parentala nu poate fi ignorata, mai ales in ziua de astazi. Astfel, rolul acesteia este:
• Sa sprijine parintii in a crea un cadru optim de dezvoltare pentru copil
• Sa ofere suport parintilor in trasarea limitelor si a responsabilitatilor
copilului
• Sa ofere indrumare in continuarea activitatilor cu caracter
terapeutic ce vizeaza stimularea si recuperarea, in mediul familial
• Incurajarea autonomiei copilului, in raport cu etapele de dezvoltare
ale acestuia
• Intelegerea comportamentelor manifestate de copil
• Intelegerea stilurilor parentale
• Explorarea strategiilor de imbunatatire a relatiei dintre parinte si copil
Consilierea parentala nu este un semn negativ la nivelul unei familii. Dimpotriva, aceasta marcheaza prezenta unor parinti cu adevarat interesati de buna crestere si dezvoltare a copiilor lor. In ziua de astazi, se pune deosebit de mult accent pe intelegerea comportamentelor si reactiilor celor mici.
Acest lucru poate fi si este dificil pentru orice nou parinte, mai ales pentru cei care vor sa aiba garantia faptului ca furnizeaza un mediu familial ideal pentru copil sau copii!
Terapia de Analiză Aplicată a Comportamentului (ABA) este o tehnică științifică, bazată pe dovezi, utilizată în tratamentul persoanelor cu Tulburare din Spectrul Autist și alte tulburări de dezvoltare.
În general, Terapia ABA se bazează pe condiționarea operantă și de răspuns pentru a schimba sau modifica comportamentele de importanță socială.
Terapia ABA schimbă comportamentul prin evaluarea relației funcționale dintre un anumit comportament, sau țintă, și mediu.
Scopul final este ca elevul să câștige independență prin învățarea și dezvoltarea de noi abilități, ceea ce se traduce printr-o creștere a comportamentului pozitiv și o reducere a frecvenței comportamentelor negative.
– Stabilirea și aplicarea obiectivelor de dezvoltare a competențelor prin programe specifice stabilite și aplicate de psihologul terapeut
– Abordează deficitele de competențe în mai multe domenii- aceste zone variază și depind de nevoile individuale ale fiecărui copil în parte. (De exemplu, obiectivele de dezvoltare a abilităților pot avea ca scop abordarea deficitelor de comunicare, abilităților de autoajutorare, abilităților motorii, abilităților sociale sau abilităților de joc. Obiectivele specifice de dezvoltare a abilităților alese de psihoterapeutul ABA, menținute și acasă cu ajutorul familiei, vor varia în funcție de nevoile clinice curente ale copilului)
– Scopul programelor de dezvoltare a abilităților este de a îmbunătăți calitatea vieții copilului și de a promova independența.
– Este responsabil pentru implementarea diferitelor planuri de recuperare
– Va petrece un timp pentru a cunoaște copilul
– Îl va implica pe copil în jocuri și conversații- aceste interacțiuni ajută la stabilirea și menținerea unei bune relații între terapeutul ABA și copil
– Multe oportunități de învățare se prezintă în timpul jocului și conversației, iar un terapeut ABA cu experiență va folosi aceste oportunități pentru a lucra la dezvoltarea abilităților dorite. Unele dintre abilitățile care pot fi predate liber în timpul jocului și conversației includ, dar nu se limitează la împărtășirea și la conversația reciprocă (a-și pune întrebări și a răspunde reciproc la întrebări), așteptarea și toleranța (cum ar fi rândul de așteptare)
La începutul programului de terapie ABA nimeni nu poate răspunde la această întrebare, nici măcar pe durata desfășurării programului nu se poate ști unde este finalul. În mod normal, fiecare caz are nevoie de un timp specific. Cert este că autismul nu se vindecă, încă nu s-a găsit un tratament sau o terapie care să vindece autismul, dar el poate fi depășit, întârzierile pot fi recuperate, iar copilul poate ajunge independent. Cu toate acestea, cel mai frecvent, copiii cu Tulburări din Spectrul Autist au nevoie de cca. 25-40 de ore pe săptămână pentru a beneficia de metoda ABA.
Durata totală a terapiei depinde de factori precum:
– obiectivele stabilite
– vârsta pacientului
– nivelul de afectare
– diagnosticul
– colaborarea familiei
Principiile și metodele ABA sunt susținute științific și pot fi aplicate ca o practică eficientă și de succes pentru reducerea comportamentului problematic și creșterea abilităților persoanelor cu dizabilități intelectuale și tulburări din spectrul autismului (ASD).
– Copiilor, adolescenților și adulților cu Tulburări din Spectrul Autist
Mai ales atunci când este începută timpuriu, Terapia ABA poate aduce beneficii copiilor si adulților prin țintirea unor comportamente provocatoare, abilități de atenție, abilități de joc, comunicare, abilități motorii și sociale.
– Persoanelor cu alte probleme de dezvoltare, cum ar fi ADHD sau dizabilități intelectuale- deși s-a demonstrat că intervenția timpurie produce rezultate mai semnificative ale tratamentului, nu există o vârstă specifică la care terapia ABA să înceteze să fie utilă. Terapia ABA poate ajută persoanele cu dizabilități intelectuale și alte probleme de dezvoltare, să își atingă obiectivele și să ducă o viață de calitate superioară.
De ce au nevoie parintii de terapie psiho-emotionala?
Parintii pot accesa servicii de terapie atunci când au probleme carora nu le pot face singuri sau au nevoie de ajutor atunci când problemele intampinate in viata de zi cu zi afectează modul în care se simt si modul în care se comportă.
Cum funcționează terapia?
Parintii vorbesc despre sentimentele lor și invata strategii si noi puncte de vedere prin care pot rezolva problemele intalnite in relatia cu partenerul, familia extinsa cat si cu copiii lor.
Terapia ajută la construirea unor sentimente pozitive, cum ar fi încrederea în sine, curajul și speranța.
In ce tipuri de probleme poate ajuta terapeuțul?
Intervenim cand apar sentimente precum:
Oferim suport psiho-emotional parintilor care au copii și adolescenți cu afecțiuni precum:
Cât timp dureaza terapia?
Durata terapiei depinde de obiectivele pe care le aveți dumneavoastră și copiii dumneavoastră. De cele mai multe ori, terapeutul recomanda o sedinta, o dată pe săptămână timp de câteva luni.
Familia este mediul in care copilul petrece cel mai mult timp, in care creste si se dezvolta pas cu pas. Pentru ca mediul familial sa fie unul stimulativ, securizant, este nevoie sa cunoastem si sa intelegem nevoile copilului si de asemenea, sa raspundem acestora intr-un mod adecvat.
Serviciile de consiliere parentala vin in sprijinul familiei, astfel incat, alaturi de terapeut, parintii sa adreseze intrebari si sa gaseasca solutii la provocarile care pot aparea in viata de zi cu zi, in cresterea si dezvoltarea copilului.
Importanta serviciilor de consiliere parentala nu poate fi ignorata, mai ales in ziua de astazi. Astfel, rolul acesteia este:
• Sa sprijine parintii in a crea un cadru optim de dezvoltare pentru copil
• Sa ofere suport parintilor in trasarea limitelor si a responsabilitatilor
copilului
• Sa ofere indrumare in continuarea activitatilor cu caracter
terapeutic ce vizeaza stimularea si recuperarea, in mediul familial
• Incurajarea autonomiei copilului, in raport cu etapele de dezvoltare
ale acestuia
• Intelegerea comportamentelor manifestate de copil
• Intelegerea stilurilor parentale
• Explorarea strategiilor de imbunatatire a relatiei dintre parinte si copil
Consilierea parentala nu este un semn negativ la nivelul unei familii. Dimpotriva, aceasta marcheaza prezenta unor parinti cu adevarat interesati de buna crestere si dezvoltare a copiilor lor. In ziua de astazi, se pune deosebit de mult accent pe intelegerea comportamentelor si reactiilor celor mici.
Acest lucru poate fi si este dificil pentru orice nou parinte, mai ales pentru cei care vor sa aiba garantia faptului ca furnizeaza un mediu familial ideal pentru copil sau copii!
Luni – Vineri:
8:00 – 20:00
Sambata:
9:00 – 13:00
Duminica:
Inchis